Bada...

Oj, jag glömde att berätta igår att jag var på en smygpremiär för natt på museet i torsdags.
Den var ganska bra tyckte jag. jag såg den med mamma och Fritte.

Hursomhelst igårkväll ringde Agnes upp mig för att fråga om jag ville bada med henne idag, och jag sa givetvis "ja".
Så imorse möttes vi utanför S:t eriksplans t:bana kl 11
Vi åkte t:banan till Åkershov för vi skulle bada på Åkershov bad.
jag ,Agnes och hennes syrra Karin gick in till tjejernas omklädningsrum och bytte om till bikini.
Vi ducha av oss och sedan gick vi ut till bassängen och hoppa i. Det var lite  kallt ibörjan men man vande sig sedan.
jag och Agnes hade med oss super små vatten glasögon och simma runt i bebis bassängen för Karin kunde inte simma på det djupa å vi var tvungna att vara med henne. bebis bassngen var veldigt varm och det var sjönt, men sen kommer tanken upp att barnen i bassängen kanske kissat där elr nåt man, blir ju lite... ni fattar! :)
Sedan öppnades trampolinerna. Jag var uppe där och försökte  fån trean, men det gick bara inte. Jag har ju hoppat från en tre meters brygga i havet i Turkitet. Men som sakt det gick inte, jag tyckte att trampolinen var för smal och att det kändes som att jag skulle ramla ner på sten gålvet på sidan. så jag kunde knappt gå längst ut. Jag kan ju hoppa från ettan det kan ju vem som helst. Men det gick bra för Agnes, hon hoppade från femman och jag fattade inte hur hon vågade för hon stog typ där i en kvart och tängte(?). När jag var där uppe så höll jag på att svimma jag var som i Mr Bean som klängde på kanten.
Sen bytte vi om och åt lunch. jag åt jätte mycket 1 hambörjar meny, 1halv macka(Agnes åt resten) Jag fick min mat efter så jag fik typ massa pon frittes i förväg och så fick jag en stor mjukglass, det var mycket det.
sedan åkte vi hem till Agnes. Vi frågade om vi fick se en film som inte karin får se men det fick vi inte. Så vi gick ner till coop för att köpa Agnes matsäck till imorgon (vi har idrottsdag). sedan gick vi in på agnes bak-gård för att ränsa hennes rabatter (faktiskt ganska kul).
Sedan var jag tvungen att gå hem föfr vi skulle äta middag.
Det gjorde jag och nu sitter jag här.

Vega

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0